Avainluvut ja kaikki mediakortit: |
Mainostajan avainluvut tarjoaa arvokasta tietoa kohderyhmän ammatillisesta profiilista sekä vapaa-ajan kulutustottumuksista. Avainluvut on koottu seuraavista tutkimuksista: Lukijatutkimus (Focusmaster Oy), Valuegraphics (Taloustutkimus) ja Imago- ja jäsentutkimus (Innolink Recearch).
Mainostajan avainluvut
”Oman ammattikuntani edustavin lehti ja sisältö”, kommentoi lukija uusimmassa lukijatutkimuksessa. Erityisen vahva lukijasuhde takaa mainostajalle laadukkaat kontaktit. Sairaanhoitaja on lehti, jota lukija odottaa kotiin kannettuna.
Lukijoiden ammatillinen päättäjästatus
Sairaanhoitajat ovat korkeimmin koulutettuja hoitotyön ammattilaisia. Lehden lukijoista joka viides työskentelee johto- ja esimiestehtävissä mm. osastonhoitajana, ylihoitajana ja hoitotyön esimiehenä. Noin 70 % lukijoista osallistuu päätöksentekoon tai suosittelee tuotteita ja palveluita.
Asema hankintapäätöksissä
päätöksentekoon osallistuvina tai suosittelijoina
Hoitotyöhön liittyvät laitteet ja välineet | 65 % |
Ammattikirjallisuus ja lehdet | 60 % |
Henkilökunnan koulutus | 59 % |
Haavanhoitotuotteet | 49 % |
Rekrytointi | 41 % |
Lääkkeet ja itsehoitotuotteet | 36 % |
Lukijoiden työpaikkajakauma
Lehden lukijoista suurin osa työskentelee julkisen terveydenhuollon palveluksessa
Keskussairaala tai yliopistollinen sairaala | 42 % |
Terveyskeskus | 25 % |
Prosenttilukuja
Yhtä lehden numeroa luetaan ja selaillaan 2,5 kertaa.
69 % | lukee lehteä yli 30 min. |
97 % | lukee vähintään kiinnostavimmat artikkelit. Lehti luetaan, ei vain selata. |
94 % | lukijoista on tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä lehteen. |
75 % | ilmoittaa saavansa lehden ilmoituksista hyödyllistä tietoa. |
86 % | lukijoista kertoo ilmoitusten kiinnostavan työn puolesta. |
94 % | kertoo lehden tukevan ammattitaitoa. |
Lukijoiden kuluttajastatus
67 % lehden lukijoista on 40–59-vuotiaita naisia. |
Kyseinen ostovoimainen lukijaryhmä hankkii ja suosittelee mielellään lähipiirilleen mm. itsehoitoon, elintarvikkeisiin, alkuperäismerkkeihin ja designiin liittyviä tuoteryhmiä. |
Lukijaryhmästä löytyvät myös kirjojen ja lehtien aktiivilukijat sekä kulttuuria ja matkoja kuluttavat ihmiset. |
Kohderyhmätietoa
Sairaanhoitajilla on modernit, humanistiset arvot. |
Sairaanhoitajien arvot painottuvat elämykselliset-arvoryhmään. |
Elämykselliset hakevat kokemuksia ja eksotiikkaa. He ovat avoimia uusille ideoille, elämyksille ja kokemuksille. |
Arvoryhmä motivoituu kuluttajina pehmeillä argumenteilla. |
Tehokkaimmillaan viestintä sairaanhoitajille on: runsasta ja monimuotoista sisälten kontrasteja ja yllätyksellisyyttä. |
Lisäksi eksotiikka ja tunteisiin vetoavuus vaikuttavat mainonnassa. |
Uusista asioista innostuminen on tyypillistä sairaanhoitajille ja uutuus on kohderyhmälle arvo. |
Avainluvut: |